In 15 minuten chatten €48 verdient

Vragen jullie wel eens om korting? Zelf was ik hier nooit zo van, ik vond het altijd vervelend om te doen. Die tijd is nu gelukkig wel voorbij. Ik hou altijd maar in mijn achterhoofd dat veel mensen dit doen, dus waarom zou ik het dan niet doen? Zeker als het niet face-to-face hoeft dan is het makkelijker! Zo ook in dit geval.
Inhoudsopgave
Mijn telefoonabonnement verlengen
Het telefoonabonnement verliep, en dus was het tijd voor een nieuw abonnement. Gelukkig hoef ik nu ook niet langer voor mijn toestel te betalen (€27,50 per maand voor 2 jaar, was tegen 0%, dus logisch dat je het dan op afkoop doet, toch?). Mijn mobiel is 2 jaar oud, maar kan nog wel een jaar of twee mee schat ik zo in. Eindelijk een sim-only abonnement, en dus lagere maandlasten.
Bij het aangaan van een abonnement is er ook altijd weer een kans. Prijzen vergelijken en kijken wat je er voor terug krijgt. Ik ben blij met mijn huidige provider, gratis bellen en sms’en (wie doet dat nog?), en 20GB internet. Op dit moment wordt dat aangeboden voor €22 per maand. Ach, wat is nu €22? Maar goed, een lager bedrag is een lager bedrag…
Ik besloot om naar korting te vragen
Iets wat ik in de 6 jaar ervoor nog nooit had gedaan voor mijn mobiele abonnement: korting vragen. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Het meest laag-drempelig is chatten met een medewerker. Eerst kreeg ik een chatbot, maar daarna een medewerker. Ze was heel aardig en ging kijken wat ze voor me kon doen.
Na een paar minuten bleek dat dit uit zou komen op €2 korting per maand voor de gehele looptijd. Bijna 10% korting dus. Het ging hierbij wel over een abonnement van 2 jaar, maar dat vond ik niet erg. Ik schat in dat dit abonnement de komende 2 jaar nog bij mijn verbruik zal passen. En mocht mijn mobiel kapot gaan, dan heb ik daarvoor de afgelopen tijd al geld opzij gezet zodat ik hem meteen kan vervangen.
Ook ons internet abonnement hebben we nu met korting
We besloten verder te kijken naar onze abonnementen. Wat hebben we nodig en wat niet? Zo vonden we het abonnement op ons internet best wel duur. We besloten online te kijken naar aanbiedingen die ze hebben voor nieuwe klanten, en vonden dat ze de eerste 3 maanden korting kregen. Waarom hadden wij daar dan geen recht op?
Mijn vriend belde op. Eerst werd er wel wat lastig gedaan. Er werd ook nog gevraagd of we er tevreden mee waren en er een beetje omheen gedraaid. We werden zelfs nog een keertje doorverbonden (van het kastje naar de muur verhaal..) maar uiteindelijk kwam er dan toch iets uit. We zouden de komende 3 maanden €22 korting per maand krijgen. Ook dit telefoontje duurde niet langer dan 15 minuten.
Wat helpt is overzicht
Hierin helpt het natuurlijk wel om overzicht te hebben. Zo weet je meteen wanneer welk abonnement afloopt: het moment om te vragen naar korting en op zoek te gaan naar betere deals. Daarnaast is het ook belangrijk om scherp te hebben hoeveel je huidige abonnement kost, anders wordt vergelijken natuurlijk lastig.
Zo’n overzicht is te koop in de shop! Heb je meteen een handig format om je abonnementen regelmatig eens door te lopen en te kijken welke abonnementen je nog gebruikt, en of je looptijd voorbij is en je kunt vragen naar korting of op zoek kunt naar een betere deal.
Uurloon berekenen voor de moeite
Wanneer we beide besparingen omrekenen naar een uurloon is dit best hoog! Bij het telefonie abonnement kom je dan op €192 per uur en voor het internet op €264 per uur. Nou, ik kan je vertellen, dat verdien ik niet per uur! En zeker niet netto!
Het enige wat ik me nog afvraag is waarom ik dit niet eerder heb gedaan? Het is zo simpel! Je hoeft alleen maar te vragen en er 15 minuten van je tijd in te stoppen. Is er iets wat nuttiger is om te doen in 15 minuten?
noorderkracht.blogspot.com
juli 10, 2020 @ 11:05 am
Nou dat heb je goed gedaan! Voor herhaling vatbaar 🙂
Saska | Finance Monkey
juli 10, 2020 @ 4:12 pm
Dat zeker 🙂
GeldHamster 💰
juli 11, 2020 @ 8:44 pm
Altijd de moeite waard om te onderhandelen. Ik doe dit zelf bij Xs4all voor internet en tv wat mij 15 euro per maand en een upgrade van 50 naar 100mbit heeft opgeleverd. Eerstvolgende keer gooien we tv er wel uit want dit gebruiken we niet meer.
Mobiel kan je het beste overstappen denk ik. Via Google shopping kan je o.a. Belsimpel, Mobiel.nl etc. vergelijken. Desnoods voor één euro per maand de optie maandelijkse opzegbaar Sim only. Als je mobiel het dan begeeft kan je gemakkelijk een nieuw abonnement inclusief mobiel afsluiten.
Saska | Finance Monkey
juli 13, 2020 @ 8:47 am
Goede tips! Inderdaad altijd onderhandelen 🙂 ook al zijn het maar een paar euro’s.
S
augustus 11, 2020 @ 9:50 pm
*verdienD. Hele fijne site verder 🙂
Saska @ Finance Monkey
augustus 12, 2020 @ 5:23 am
Haha dankje, ga ik aanpassen! 🙂